81500, вул. Джерельна, 16, м. Городок Львівської області. Тел. 03-231-30462, e-mail: gorodokrvo@gmail.com

Музей Комарнівської МАМ

Музей – це минуле, це історія, це душа, серце наших предків, а для нас – величавий храм, куди ми повинні входити з побожністю, а виходити з найглибшим побажанням і гарячою любов’ю до всього того чим жили наші батьки, діди, прадіди, що ми повинні нести з собою як заповіт, і чому повинні учитися і всі ми, і покоління наших нащадків, поки стоїть земля і світить сонце».

Дмитро Яворницький.

Такі слова великого українця, зустрічають відвідувачів історико-краєзнавчого музею Малої академії мистецтв м. Комарно. Вони як найповніше віддзеркалюють життя, діяльність і майбутнє цього невеликого шкільного музею, його творче кредо. Музей розміщений на першому поверсі старого корпусу і займає три невеликі кімнати, хоч експонати розміщені і по коридорах, і шкільних класах – за браком вільних площ. Він почав створюватися майже одночасно з становленням із цим позашкільним закладом, який спочатку носив назву Комарнівська дитяча художня школа. Приймали участь усі – педагоги, учні, батьки та просто любителі старовини, як Комарна, так і навколишніх сіл. Адже наше містечко розташоване в безпосередній близькості до багатьох сіл, діти яких приходять до нас на навчання. Життя довело, що ефективний процес навчання є тоді, коли спирається на міцний грунт народних традицій. За своєю наповненістю історико-краєзнавчими експонатами та за роботу у поширенні розвитку національного та патріотичного виховання було видано «Свідоцтво» Головним управлінням освіти і науки Львівської ОДА від 16-го квітня 2002 року та внесений в «Каталог музеїв загальноосвітніх навчальних закладів Львівщини» (2005 р., 2009 р.) Львівським обласним центром краєзнавства, екскурсій і туризму учнівської молоді /ЛОЦКЕТУМ/, який і здійснює методичне керівництво музею. Всі організаційні питання пов’язані з роботою шкільного музею вирішує Рада музею на чолі з керівником музею, директором МАМ, Грабар Євгеном Івановичем, який практично створив це дітище і опікується ним беззмінно і по сьогодніший день. На даний час музей налічує до 320 експонатів, які час від часу поповнюються. Вони зберігаються у відповідно-технічному стані приміщеннях. Експозиція розділена на 3-и експозиційні розділи – археологічний, історико-краєзнавчий, декоративно-ужитковий, побутовий. Найбільш повно розкриті експозиції надзвичайно колоритних старовинних вишивок і одягу, ремісничих знарядь праці, ужитково-побутових речей. Вони є свідками розвитку різних ремесел і промислів, як в самому містечку, так і в навколишніх селах. Також є хатина міщан, інтер’єр який відповідає оселі – кінця ХІХ – поч.. ХХ ст.., - образи,рушники, ліжко, бамбетель, скриня, мисник. Стіни оформленні по моді цього часу. На так званому подвір’ї господарський реманент: граблі, вила, ковальський міх, ступа, ночви, віз і багато іншого. Музей постійно відкритий і дуже важливий у профорієнтаційній роботі для наших вихованців. Нас відвідує багато екскурсій, приїжджають студенти на літню практику, всі кому цікаві історія та народознавство. Широко використовується експозиція музею при проведенні районних методобєднань вчителів образотворчого мистецтва. Під час літніх канікул постійно проводяться екскурсії учнів з шкільних таборів, з якими проводяться майстер-класи по різних видах дитячої творчості. Музейна діяльність відновлює неповторну ауру мистецького руху наших предків, які проживали в м. Комарно та на околицях. Тут були дуже відомі свого часу різьбярі, шевці, ковалі, кераміки, ткачі, які своїми виробами знані далеко за межами не тільки Комарно, але й Львова. Залишилися згадки про них назвами вулиць – Гончарська, Шевська, Башта. Особливою славою і попитом користувалися ліжкові покривала, обруси з дуже складними візерунками і малюнками. Так що наша навчальна концепція базується насамперед на ідеї поєднання особистих потреб дитини в її творчому різнобічному розвитку та суспільних інтересів, як природній шлях розвитку творчого гармонійного мислення. Багато в роботі музейного життя допомагає співпраця з іншими музеями, обмін інформацією, експонатами. Цікавими і змістовними проходять пошукові експедиції по селах за новими матеріалами та експонатами, для збагачення музейного фонду. Музейна освіта є дуже важливою і невід’ємно-органічною, інтегрованою складової загальної освіти і надзвичайно важливим чинником розвитку наших дітей. Музейні приміщення розглядаються як потенційний навчальний простір, де учням і вчителям пропонується надзвичайно багаті і цінні, як в історичному, так і в культурологічному плані матеріали. Шкільні музеї повинні широко пропагувати свої колекції, таким чином розширюючи коло своїх поціновувачів. Музеї це місце де зберігаються свідоцтва нашої культури, що прославляють перед світом красу, народжену в поході віків творчим духом нації, поглиблюючи наші знання про світ мистецтва та формують сучасну культуру. Окидаючи поглядом пам’ятки століття, ми занурюємося у глибини народної скарбниці, щоразу наново відкриваючи неповторну душу нашого народу, висвітлюємо його здобутки, новації, самобутні процеси у порівнянні з аналогічними аспектами світового мистецтва.

Copyright © 2013. All Rights Reserved.

Освітній портал Яндекс.Метрика